Wednesday, August 13, 2008

Weekdays Life..

Salam 'Alaik....Yaumul Arbi'aaaak...... Alhamdulillah selamat sampai jugak rumah aku yg jauh beribu batu ni...... Banyak pulak perkara yg berlaku hari ni... Dari pagi tadi, lepas sampai je kat ofis aku terus buat keje aku mcm biasa... dan prepare apa yg patut.. sebab aku ada meeting kul 10.30am...

Sebelum meeting tu... Kak Sheila (bukan nama sebenar), panggil aku ke tempat dia kejap.. dia dgn penuh emosi melepaskan rasa geram kat Kak Lina (person dlm Posting "Jodoh, Nikah & Cerai").. Actually, Kak Lina dah kembali ke pangkuan suaminya last weekend.. Aku mmg tau about this Isnin @ Selasa lepas... Tak banyak yg aku boleh katakan... pendapat, cadangan, idea, nasihat dan segalanya telah kami zahirkan kpd Kak Lina ... Selebihnya, hanya Kak Lina sendiri yg layak & berhak utk membuat keputusan yg di fikirkan terbaik utknya... Peluang diberi sekali lagi selepas beberapa hari si suami asyik merayu & meminta Kak Lina untuk kembali ke pangkuannya..

Sejak dari kembali ke pangkuan suaminya, semuanya nampak mcm ok & positive..... Semoga ianya akan berterusan selama2nya... Dan kami tidak dapat berbuat apa2... Cuma beberapa org rakan yg terlibat agak terkilan & geram dgn tindakan Kak Lina... Bagi aku.. jika itu yg terbaik @ sbg titik permulaan utk si suami berubah... mudah2an.. segala2nya akan jadi baik2 belaka.. Jika sebaliknya.. hanya Allah sahaja yg tahu hikmah disebalik perancanganNya... Wallahua'lam.. To all my frens...dunt give up & marah2 kat Kak Lina... we just pray for hasanah & happiness will be with her insyaAllah.......

Selepas itu.. aku masuk meeting sampai lah ke waktu lunch 1.00pm... Aku & geng ke seksyen 7 sbb ada yg teringin nk mkn ayam kampung..... After lunch, aku balik ke ofis dan kembali sambung keja yg tertunda dek meeting td... Sambil2 tu mata aku ni asyik nk tutup aje... mata hitam aku ni malu kot.. asyik bukak jer dari pagi td.. :-p

Hmm.. hampir jam 5.00pm, kawan aku call ajak pi beli mineral water utk persediaan outing Division aku ke PD sabtu ni seperti yg kami rencanakan dlm bln Jun lepas... Alhamdulillah.. good progress so far... dengan pertolongan semua pihak.. Pastu kami pun ke Tesco Extra kat Stadium Melawati Shah Alam.... Sambil jalan2 kat Tesco tu, aku sempat la membeli 1 benda ni utk seseorang.... Benda apa?? Untuk sape??? Kena tunggu dalam future posting... Klw tak, tak surprise..!! Hehe..... Pastu siap sume beli, kitorg pun balik ofis dan packing segala gifts, goddies yg kami ada utk diberi kepada peserta yg pi ke PD... huhu... bestnya korang dah la pi PD, dapat plak mcm2 barang... FOC (free of charge) lagi tu.... Hehe.. Tak pe la.. rezeki korang kali ni... puas kawan2 aku pujuk suruh aku join, tapi aku mmg tak dapat nak pi.... My reason is "It's not that I dunt want to go... but I cannot go..." Then, diorg tak leh nk ckp ape la kan.... Dah rezeki aku kat tempat lain... huhu.. (cam sedih jer bunyinye..Haha....) Therefore, mewakili komiti2 sume yg bertungkus lumus, terima kasih pada yg sudi membantu & berkorban masa... :-)

Hmm.. then tonight, aku kuar ofis dlm kul 8.15pm.... pastu aku singgah umah akak aku jap kat PJ.. Saja tanya khabar.... Hehe.... Postu dlm kul 10.oopm, Aku pun balik ke rumah aku kat Setapak Jaya, Wangsa Maju ni...... On the way driving from PJ tu.. aku terima 1 panggilan telefon... rupa2nya Kawan Aku (as per my previous posting) yg telefon...dah lama tak dengar citer pasal dia semenjak2 resign tempohari.... Oo... ada good news untuk dikongsi rupanya .... patut ler.. Ok la, gud luck to you & All da best... Aku sempat pesan... just maintain on any good things.. So far reply dari dia membuatkan aku senang hati... Respon dari dia lebih kurang mcm ni la... "So far aku konsisten dgn perubahan hari tu"... Alhamdulillah.. mudah2an perubahan dia tu akan terus selama2nya dan lebih baik dari hari ke hari.....

Hmm... terpanjang lebar plak.. Hehe... K lah, itu saje buat kali ini... (",) Moga bertemu lagi dalam keberkatan umur yg Allah beri... :-)

1 comment:

madam kheyr hameed said...

salam bro.
about kak lina's story, hmm..so surprised dia balik pd her husband. tapi tu la perempuan,hati bak kerak nasi yg mudah lembut bila direndam dlm air.

cuma mungkin kak lina fikir tentang:
1. anak-anak yg membesar tanpa bapa.
2. takut dengan gelaran 'janda'.
3. tak kuat lagi utk hidup sorang.
wallahualam..cuma sebagai saudara sesama muslim, me doakan suami kak lina tu akan jadi suami yang soleh & rumahtangga depa dalam mawaddah wa rahmah selamanya.