Thursday, March 19, 2009

Life Is Not File

Hari ni aku balik keje terus balik ke rumah Setapak... for a long-long time ago.. hari ni aku dapat sampai umah before 7pm.. on da way balik.. aku dpt sms dr sorang sahabat lama.. Nak jumpa aku malam ni..

Kebetulan aku balik rumah awal.. maka aku setuju je nak jumpa dgn syarat kat area Taman Melati.. tak larat aku nk gerak jauh2... Aku pun suggest kat kedai mkn dekat2 LRT T.Melati atau Malinja... hmm.. lama sudah aku tak melepak kat Malinja.. dulu selalu jugak lepak2 (read as makan) dgn kawan2 kat sini... To those yg tak tahu, Malinja ni tempat makan nasi lemak & char keow teaw Penang.. mmg popular di kalangan penduduk mahupun pelajar2 sekitar Gombak mahupun Setapak...

Sampai je kat umah.. sempat online & chat dgn wife kejap.. kemudian kendiri utk Solat Maghrib... after maghrib terus bergegas ke Malinja takut2 dia tunggu lama.. (I dunt like to wait people for a long time.. so, I dunt want people to wait for me too long as well...) Sampai kat sana, tak nampak dia pun... kira2 5 minit kemudian baru dia muncul.. kira ngam2 la.. huhu...

Lama betul tak jumpa, masa Walimah aku hari tu dia tak berkesempatan utk hadir.. it's ok anyway.. The best thing is.. mcmana la aku boleh keep in touch dgn dia ni.?? Klw ikutkan.. dulu tak la rapat sangat.. dah tu dia ni mmg kuat sakat aku.. bukan sikit2, tapi melampau gak la.. sampai kdg2 aku tak suka gak la nk borak2 dgn dia... Cuma aku tak pernah simpan kat hati la.. huhu.. skrg dia makin matang.. (mcm aku ni matang jer... matang beb!... hehe) dan skrg bnyk benda kami boleh sembang bersama... ramai kawan2 aku dr dulu.. dia ni antara yg still keep in touch & selalu jugak la tanya khabar aku.. itulah dia aturan dari Allah utk kita..

Borak punya borak... banyak benda yg dikongsi... we were talking about...

LIFE
Dia dah ada life sendiri.. Telah berumahtangga 2 tahun yg lalu dgn hanya tempoh perkenalan. tak sampai 1 tahun (lebih kurang aku jugak).. Aku pulak baru memulakan hidup baru.. Semoga semuanya berjalan lancar dalam hidup kami hendaknya.. InsyaAllah....

KIDS
Rezeki dia tahun ini... walaupun tak plan utk dapat 2nd baby.. namun Allah itu Maha Pemurah... dikurniakan seorang bayi lelaki yang baru sahaja dilahirkan... dah sepasang dah anak dia... Alhamdulillah...

WORK
Dia sudah ada keje yg stabil...walaupun ada up & down... tetapi itulah lumrah di alam pekerjaan.. Dan aku pulak masih tercari2 apa yg terbaik utk aku... mudah2an Allah permudahkn sebaiknya utk hambaNya yg senantiasa lalai & alpa ini.. Apapun, aku mesti bersyukur atas apa sahaja ujian & kurniaan yang Allah berikan... Alhamdulillah 'ala kulli haal...

AGE
Sedar tak sedar, sekejap je masa berlalu.. usia kami dah di ambang 30-an... tapi aku muda skit dr kawan2 yg lain.. huhu.. namun, tiada apa yg dibezakan melainkan dengan apa yg Allah tetapkan/janjikan.. zaman express skrg.. ajal tidak kenal usia dan apajua.. klw dh sampai masa.. satu saat lg pun boleh berlaku... Astaghfirullah-al'Azim..

FRIENDS
Masing2 dgn hidup masing2... ada life sendiri dah.. ada yg kawin... ada yg belum.. ada yg menantikan detik bahagia... Paling aku tunggu2 adalah turn Kejora (bukan nama sebenar).. hehe.. jangan tertekan yer.. :D

REZEKI
Apapun jua semuanya berbalik kepada REZEKI & TAQDIR seseorang itu... sebagai hamba, kita wajib berusaha, berdoa & bertawakkal dgn harapan apa jua keinginan kita, akan dapat dinikmati & dirasai sewajarnya...

Semuanya berbalik kpd kita.. dan sudah tentunya dgn rahmat dr Allah.. Dan itulah kehidupan.. hayah.. life.. dan life is life.. not file.. which file can be saved, created, modified or deleted at anytime or anyway.. But life.. one & once ONLY..

"THiNK aBouT it!!!"

2 comments:

Anonymous said...

kejora in the hause...wah. ngumpat aku...

MizWaR_SuLHaFaT said...

wakaka.. anta ke kejora itu..?? anta nama sebenar kan?