Thursday, March 26, 2009

3A

Alhamdulillah.. sedar tak sedar dah dekat dgn penghujung March 2009. Hari ni jumaat... my wife balik dr ipoh.. kursus 2 minggu kat sana.. last monday aku hantar dia kat Heritage Ipoh.. 1st time sampai Ipoh sendiri... teruja... haha.. nasib tak sesat.. even sampai area tu pun 1st time rasanya... maklum la aku jarang pi jalan2... sapa2 nak bawak aku pi jalan2 bgtau la yer.. lagi bagus klw FOC (free of charge)... hehe...

Dok sibuk2 kat ofis td... aku terima 1 sms... "Nur Hannan humaira ok x? confirm asap.." hampagas tul kawan aku sorang ni.. dah la tanya aku.. pastu nk cepat2 lak... tak sangka dia consider gak cadangan aku utk letak hannan tu for anak dia yg ke-4 ni... huhu.. dulu masa anak dia ke-3... dia accept alternatif dari aku Elayna... mula2 dia nk letak Elaine.. hmm.. apa ntah makna dia aku pun tak tau.. aku pun suggest la Elayna/Elaina sbb ada makna tapi bukan kata sifat la.. Elaina - kepada kami (ila-ke na-kami).. lepas tolak campur bincang dgn parent dia... kawan aku ni bg nama anak dia Nur Elaina Batrisya (klw x salah ejaan aku la)

Pastu kali ni dia nak Nur Hannan Humaira.. aku respon kat dia setahu aku humaira' (read as humairak) asal dari perkataan hamra' (hamrak)... klw humairah aku tak sure makna dia.. maybe sama jugak @ lain.. wallahua'lam.. aku mmg totally tak tau... aku pun check la dgn wife, k.jiha & k.Tini (tenaga pengajar kat maahad tahfiz seremban).. jawapan yg diberikan sama dgn aku.. hamra' to humaira'.... Cuma kak jihah check2 balik.... humairah pun masih dlm lingkungan kemerah-merahan.... asal dari humrah... (humrah-merah / hamra'-yg berwarna merah) so, tak jauh beza la....

Kawan aku ni plak cuma pikir cemana nak letak sign ' utk regist nnt........ aku ckp my wife 'Aiffah, anak abg aku 'Izzah & 'Ammaar... kira tak ada masalah la.. but in the end, last answer aku kat dia boleh letak humairah / humaira'... just khilaf dlm ejaan.... tapi meaning still dlm lingkungan yg sama... depends pada kita la nk pilih yg mana.... itu aje... wallahua'lam..... (correct me if i'm wrong)

I just put my words on this issue... tidak ada kene mengena dgn yg hidup @ pun mati... cuma bila masuk bab2 nama ni mmg interesting la.. masing2 dgn idea masing2.. ada nak 1 word jer... ada nak 2.. even ada yg letak 5 to 6 words... huhu.. paling aku tak lupa ofismate aku, nama anak dia Puteri Nur Kasih Zaara Carissa & Putera Muhammad Harraz Aisy Haffiyy... sure anak2 dia amik masa lama nk tulis nama masa belajar nnt... huhu... tak pe la.. hak masing2.. yg penting makna & panggilan yg baik utk anak2 kita nnt... upps... utk anak2 kalian nnt...

Pada yg bakal menimang cahaya mata tak lama lg.. pilih la nama yg baik2 yer... if possible rujuk pd yg arif dlm pemberian maksud nama tu nnt... all da best to Riena, Siti Rohani, Della/Nurman lagi sape yer? owh, lupa lak... Deqan... hehe.... sorry la, dah tak up to date dah dgn perkembangan kawan2.. sbb diri ini makin berkembang.. huhu.. cemana la nk maintain tak kembang yer? huhu...

Refresh :
Aswad - hitam
Ahmar - merah
Putih - Abyadh? eh, betul ker?
Biru? Hijau? alamak dh lupa la... huhuhu........

p/s: kasihku pada Amirah tetap tidak berubah :-D apapun yg terjadi.. berjalanlah tanpa henti... pandai jln dah Amirah yer... (ummi & abi jgn jeles yer..! hehe..)

"3A - ANAK AMANAH ALLAH"

3 comments:

kuizikel said...

eja nama pon salah.. ada hati nak kasih2ku bagai...

hehehehehehehehe

MizWaR_SuLHaFaT said...

alamak... salah ker? xpe, salah sikit je.. yg ptg dekat di hatiii... hehe..

zaujatuka said...

Putih-Abyadh
Biru-Azrak
Hijau-Akhdhar
Kuning-Asfar

byk jugak lagi..dah lupa..huhu,kene study balik nih...

main game nih leh ingat balik..;)

http://www.purposegames.com/game/arabic-colors-quiz