Wednesday, March 25, 2009

Aku Tak Sempurna


Aku tidak lah sempurna..
Aku hanya hamba Yang Esa..
Bisa dicaci, dihina tak kira masa...
Bisa melafazkan dusta & nista..
Tidak mustahil jika mencerca..
Kerana aku insan biasa...

Aku tidak lah sempurna...
Bisa disalah erti tingkah & kata..
Semestinya tersalah kata berbicara..
Tidak terlintas mendabik dada..
Sekadar suka bergurau senda...
Kerana aku insan biasa...

Aku tidak lah sempurna...
Kerana ego aku bermaharajalela..
Mengikut nafsu & hawa...
Sehingga nyenyak tidur & lena
Sehingga aku alpa & leka..
Kerana aku insan biasa..

Aku tidak lah sempurna...
Segala-galanya hak milik DIA..
Aku hanya menumpang di dunia...
Diberi pinjaman buat seketika..
Bisa dirampas & diambil bila-bila masa..
Kerana DIA yang lebih berkuasa...

AKU TIDAK LAH SEMPURNA...
KERANA AKU INSAN BIASA..

Mizwar Abduh
Setapak, 10.30pm

No comments: