Thursday, July 3, 2008

Secerah Pawarna

Salam.. Selawat ke atas junjungan Rasul Allah 'alaihisSalam...

Alhamdulillah.. aku masih berada di KL.. last week balik kg lagi.. tapi kali ni drive kancil.. quite challenging... tp syukur.. aku masih berpijak di bumi nyata.. masih di beri kesempatan menagih ni'mat Allah s.w.t... cuma kengkadang tu.. manusia tu mudah lupa.. eh.. mcm melayu mudah lupa plak... uhuhuhu... =p

Oppss... bercakap pasal melayu mudah lupa.. tetiba teringat pasal politik plak.. asalnya tadi aku main ikut rentak jari aku ni jer nk taip apa.. hhm... selasa lepas aku ada dpt instant messaging.. camni bunyiknye.. "weh, kak saf bgtau mlm ni anwar ada kat stadium shah alam.." dari sorg ofismate aku... aku pun reply.. "oo ye ke, nnt aku check.." aku pun terus skype informer aku dr pejabat perisikan subang jaya.. uhuhu.. anak sedara aku.. yg keje kat subang jaya.. maklum la. dia ni rajin follow perkembangan politik semasa... mentang2 ofis dia ada internet.. tak macam ofis aku ni... leh bukak thestaronline.com & toyota.com.my aje.. =( aku pun roger dia.. "Im, mlm ni anwar ada kat stadium shah alam.. betul ker?.." pastu tak lama tu dia reply "yup, betul.." Rupanya dia pun nak pegi.. then, kitorg terus decide nak pi sama2... hehe... bukan apa.. nak pi dengar dgn lebih dekat dr mulut empunya diri.. DSAI..

Sebelum pi tu aku balik umah akak aku kat PJ dulu.. balik mandi & tukar baju dulu.. sbb pgrm tu start 8.30pm... aku bgtau abg ipar aku pasal pgrm ni.. mulanya dia tak dapat nk ikut... sbb nak amik akak aku.. akak aku balik lambat mlm tu.. slm kul 8pm.. But then, after aku solat asar tu, abg ipar aku cakap suh tunggu dia amik akak aku dulu.. dia nak pi jugak... then after akak aku balik.. dlm kul 8.30-8.45 mcm tu kitorg pi stadium.. agak ramai bilangannya... hmm.. bukan agak ramai.. tapi mmg ramai... atlast dlm kul 9 lebih.. stadium penuh.. parking lagi la penuh... hmm.. ni baru short notice.... klw plan awal.. tak tau la macamana.. Nanti klw rajin2 aku letak gambar mlm tu... skrg tgh malas.. huhuhu....

Papepeun, aku tak nak ulas la apa yg diperkatakan mlm tu.. aku ni bebas... stkat dgr jer la.. bebas ker?? hahaha... Actually aku malas nak mengulas.. OK la.. secara ringkasnya... mulanya ucapan ringkas dr Sivarasa.. lawyer DSAI.. dia bercakap pasal police report on that day terhadap beberapa pihak oleh DSAI.. pastu Azmin Ali (AA) pulak bercakap tentang senario politik semasa dan yang sewaktu dgnnya... After AA, dlm dekat2 kul 10pm mcm tu.. DSAI sampai... tak lama lepas tu.. DSAI berucap.. menceritakan sedikit sebanyak apa yg dihadapi olehnya.. dan beberapa pengalaman lampau.. DSAI juga mngharapkan ini merupakan ujian terakhir utk dihadapi..... sebelum PAWARNA menjadi CERAH.......

Then, dlm kul 11pm mcm tu.. DSAI menamatkan ucapan beliau... dengan 1001 pengharapan dan membawa 1001 mesej dari mereka2 yang hadir pada mlm itu.. Antara yg hadir, Syed Husin Ali, MB selangor Khalid Ibrahim, Speaker Slangor dll... kira ramai lah yg dtg, senang cerita.. hehe.. (malas nk menaip sebenarnya =p)

Pastu kitorg terus balik.. maklum la.. esok tu kan keje.. dah la jauh aku nak menapak sekarang.. dgn kos petrol yg tinggi dsbgnya.. sedar tak sedar.. RM40 tu lebih kurang 2 hari jer.. pastu kena topup balik tangki minyak aku... huhuhu...

Papepun aku mendoakan kesejahteraan untuk semua & utk negara Malaysia.. Ameen..

Firman Allah : "....Baldatun toyyibatun warabbun ghafur...."
Maksud:"Negara yang aman, makmur dan mendapatkan keampunan Allah." (Saba`:15)

p/s : Citer di atas tidak ada kena mengena dgn mana2 fahaman politik penulis... sekadar menceritakan secara ringkas mengenai pengalaman beliau sahaja... =)

Wallahua'lam

No comments: