Tuesday, July 8, 2008

Antara Dua

Sedar tak sedar dah separuh tahun dah.. dah seminggu bulan July berlabuh.. Rasa sekejap jer tahun 2008 ni.. Rasanya baru lagi aku tender hari tu masa January2008. Huhu..

Alhamdulillah. aku masih di sini.. masih tercari2..apa yg patut aku cari... Sometimes a bit difficult to get things that we want... It depends to rezeki masing2... and dgn kehendak Allah s.w.t juga sebenarnya... Cuma siang td aku dpt 1 emel dari seorang kenalan.. 1 emel yang begitu memberi impak positive aku rasa... Macam ni bunyinya..

"Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu, Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu, Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, maka Dia merancang sesuatu yang lebih Baik Untukmu. Oleh itu, sentiasalah bersangka baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya. ."

Which is true I think... and makes me feel better... ianya berbalik kepada persoalan taqdir.. rezeki dan lain-lain de Factor.. :D ...which Allah yg mengkehendaki atas sesuatu... dengan daya upaya usaha kita. wallahua'lam...

Ups... tersasar jauh plak... sebenau-benaunye aku nk ckp pasal antara 2... agak2 antara 2 ape yer....? hmm.... mcm2 leh kita tafsirkan jika cluenya hanya antara 2.... antara 2 hati.. antara 2 darjat.. antara 2 mata.. antara 2 benua.. antara 2 cinta... hmm.. yg ni yg paling glamer skali dlm pemikiran kita.. tul tak?? huhuhuhu.. :D

OK la.. actually aku nk ckp pasal antara 2 percutian.... hehehehe.... jauh tersasar kan??? :D...

Cuti sekolah bulan 8 ni, aku ada 2 pgrm clash (16&17Aug DAN 17&18Aug).... 1 divisional outing kat PortDickson.. Selesa Beach Resort.. pgrm ni free utk sume staff divsion aku.. aku plak jadi komiti tak bertauliah... tolong pape yang patut.. aku kena in-charge deal dgn hotel... that's ok about it... but.. i have another prgram on that day itself.. (i mean 1 day clash on 17thAug)..

Pic : SelesaBeach Resort

On that day, aku ada family outing kat Jerejak Island.. kat mana tu? Lu pikir lah sendiri... huhuhu... Bukan senang nk berjalan kat negeri ni... jarang2 sekali... nampak jer macam senang... tapi susah sebenarnya.. huhu... basically family outing tu terlebih dahulu di confirmkan (dan ianya berlaku secara ad-hoc - without proper planning sebenarnya)... lagipun ni yg pertama dpt menghimpunkn family aku.. wlwpun ada 3 adikberadik aku tak dapat join.. tapi yang lain2 dapat join.. Kira ok la tu.. (mcm pernah dgr jer ni.. :P) So, aku pun terpaksa korbankan division nyer outing tu.. tak per la... lagipun 1st time aku tak involve dgn outing division aku ni.. huhu..

Pic : Jerejak Resort & Spa

So far aku tak de la teruja sangat, tapi aku target dpt rehat & spent time with my family sebaiknya.. selain dari menikmati keindahan alam ciptaanNya.... insyaAllah... yg ptg mkn bnyk kali... yang kat PD tu mkn skit jer.. hahahaha... :P

Pic : Jerejak Resort & Spa

So now, i'm counting for the day... wlwpun cuti tak apply lagi... hope boss aku approve ler.. hehe... :D

No comments: