Wednesday, April 1, 2009

Macam-Macam

Salam semua....

Hmm.. sedaya upaya aku cuba utk tidak update blog ni... org kata (wlwpun aku yg kata).. saja nk take a break.. kdg2 rasa mcm bnyk bercakap (berblogging) plak... tapi kdg2 dgn blogging sedikit sebanyak dpt la luahkn apa yg terbuku.. kongsi rasa.. kongsi pendapat dsbgnya..

Dan hari ni aku tetiba rasa lately ni aku jadi kurang sabar.. cepat marah.. dan macam2 lg.. hmm.. smlm aku dah sembur senior aku yg berpangkat Asst.Manager.. wlwpun sblm ni aku jarang bersuara mahupun tinggi suara sesuka hati... sebab tu ramai bosses ckp aku tak banyak cakap... (boleh caya ker?...)

Entah la.. macam2 la plak.. dari 1 hal ke 1 hal... kena cucuk skit pun aku dah mcm naik darah.. rasa mcm a bit sensitif dr biasa.... org depan tak bg signal kete pun aku rasa mcm nk sergah je org tu.. dan bermacam2 lg yg aku rasa.... Aduyaii.. aku tau tak elok berperasaan mcm tu.. maybe 'syaitan tgh cucuk jarum kot.. hmm.. moga aku terpelihara dr gangguannya.. astaghfirullah-al-azim...

Wlwpun kdg2 aku cuba control atau cover perasaan yg negatif tu.. dan mmg aku jenis yang tak suka marah2 tak tentu pasal mahupun tunjuk emosi negatif aku kat org... even klw aku ada masalah pun.. org jarang dpt trace sbb aku lebih suka tunjuk yg aku ni happy.. bukan saje nk cover line.. tapi aku tak suka libatkan org lain dlm hal yg tak berkaitan..

Forget it.. -END-

----------

Malam ni, lepas balik ofis aku singgah PJ umah akak aku.. K.Jiha dtg dr kampung.. ada appointment... dan ada bermacam perkhabaran yg dibawa dr kampung.. hampir 3 minggu tak balik kampung.. bermacam2 hal berlaku.. tak de la banyak sgt.. tp ada 2 perkara ni...

Pertamanya sepupu aku yg baru saja selesai melangsungkan kenduri kahwin anak perempuannya pada 14Mar lepas.. telah diserang stroke minggu lepas... hampir separuh badan tidak dpt digerakkan.. dan butiran perkataan yg diucapkannya tidak dpt didengar dgn jelas.. Minggu ni, kenduri anaknya sebelah pengantin lelaki di Pahang dilangsungkan.. dan tidak ada wakil dr ahli keluarganya memandangkan keadaan beliau yg tidak mengizinkan.. Syafahullah..

Keduanya pulak.. Polis datang ke rumah aku.. 2 kali hari ni (Rabu).. kenapa yer?? jgn panik.. huhu... pagi tadi kira-kira jam 9.30pg, ada sorang lelaki... katanya dia merompak masuk ke rumah org... dia telah melarikan diri dari kampung sebelah.. telah dikejar dan melarikan diri ke kampung aku.. beliau telah dilastik dan jatuh ditepi dinding rumah aku.. pastu apa jadi? dia telah dibelasah suku nyawa dan darah bercucuran terpercik ke dinding rumah.. waktu tu ramai org berkumpul di halaman rumah menyaksikan kejadian tersebut.. difahamkan terdapat bungkusan dadah di dalam poket lelaki tersebut.. Pihak polis datang memberkas lelaki itu & mengambil gambar tempat kejadian..

..Tempat kejadian..
(gambar ni diambil waktu majlis kahwin aku yg lalu)

Waktu itu mak kebetulan berada di rumah kakak aku (rumah kakak di depan rumah aku jer).. sewaktu mak berjalan menuju ke rumah.. mak tengok ada darah di dinding rumah & daun2 pokok hiasan tanaman mak berguguran ke tanah.. mak pelik sebab mak tidak tahu menahu mengenai kisah tersebut (time tu mak berada di dalam rumah menjaga anak sedara aku)... mak terus ambil air dan mencuci kesan darah yg banyak itu.. kebetulan ada jiran yg nampak mak sedang mencuci datang menolong... dan diceritakan ttg hal tersebut kpd mak.. terkejut mak dgr citer tu.. Kami adik beradik pun terkejut!! huhu..

Aku difahamkan petang tadi kira2 jam 6ptg, pihak atasan polis datang lagi dan mengambil gambar lagi...

Alhamdulillah, tiada apa yg berlaku secara langsung ke atas famili aku atau pada rumah aku... Semoga Allah pelihara mak & rumah aku dari segala malapetaka yg tidak baik2... Ameen...

4 comments:

kuizikel said...

baru nak tanya mana darahnye..huhu...

harap2 sumernyer baik2 saja...

salam senyuman dari jitra (ada ke? :D)

Unknown said...

Cepat nak marah yer...mesti ada hormon yang masih tak dilepaskan ni :P. Symptom normal untuk org pjj..jgn marah mad

RieNa said...

ya, utk meredakan kemarahan hg, selalu2 lah blk jenguk bini..hehehee

MizWaR_SuLHaFaT said...

Kui, ko nak tgk darah ke nk tgk aku naik darah?? hahaha...

Nurman, ko x PJJ mana ko tau symptom tu.. haha...

Riena, aku dgn wife ni kat Cameron.. jgn jeles!! hehe..