Monday, April 13, 2009

:: di daerah itu ::

di daerah itu aku bermimpi...
di sudut itu aku sepi...
di ruang itu aku mencari...
segalanya yg tak mungkin pasti..
dan aku terus berlalu pergi..

di daerah itu awan mendung
di sudut itu ku lihat gunung..
di ruang itu aku termenung...
segalanya ku lihat kosong
dan aku terus jadi murung..

di daerah itu ku lihat semak..
di sudut itu aku memberontak..
di ruang itu aku tersentak..
segalanya tak terbendung di benak..
dan aku terus menjerit lunak..

di daerah itu ku rasa sakit
di sudut itu ku rasa pahit..
di ruang itu ku rasa perit..
segalanya tidak ku ungkit
dan aku terus tekad bangkit

di daerah itu telah tersungkur..
di sudut itu aku bertafakkur
di ruang itu aku bersyukur...
segalanya Allah yang atur...
dan aku terus pasrah & akur....

di hujung daerah itu
di penjuru sudut itu
di celah ruang itu..
aku perlukan hati yg jitu...

mizwar abduh
130409 :: 1.39pm
shah alam

4 comments:

kuizikel said...

daerah mana ko pi ni? hehe

aku tidak mahu ke daerah itu....

MizWaR_SuLHaFaT said...

good question.. at the right time.. at the right place..
daerah itu adalah SINTOK!! hahahaha..
baik ko cepat larikkk!! hehehe..

kuizikel said...

sintok? aku jitra.. so takpe :)

MizWaR_SuLHaFaT said...

Aku tersasul sebenarnya.. otak pikir Jitra.. tangan taip Sintok.. Dan Sebenarnya.. Dan Sebenarnya... Dan Sebenarnya JITRA!!! haha..