Tuesday, October 7, 2008

Kenangan Lebaran

Salam Lebaran sekali lagi.... raya sakan tahun ni... hehe.. bukan berbelanja besar.. tapi meriah sekali... dgn family2 terdekat, sepupu2 datang berkunjung...

Hmm... kali ni tak banyak nk tulis.... semenjak raya ni... asyik mood ketupat rendang jer... tak de mood nk nulih.... huhu.. sebenau-benaunya, malas nk tunggu lama sgt upload gambor2 ni.. Entry kali ni mengambil masa dekat2 seminggu.... Tapi, memandangkn ada request dr mereka2 yg jauh...... sekadar beberapa keping gambar untuk di kongsi.. terutamanya khas utk Aiman & Asma' ler.. :-D

Pagi 1 syawal tu, aku, Mak, Husna, Izzat, Nazmi, B.Cik antara top 5 yg sampai kat masjid.... rupa2nya mmg kitorg org terawal before that ada 2 org je.... huhu...

Gambar di pagi raya kat umah akak aku, K.Cik... kat depan umah aku jer.. Ada soto & lontong.. After Solat Raya, kitorg akan singgah mkn santapan negeri Johor kat umah kak cik... sbb husband dia org kulai.. maka lontong & soto tak ketinggalan pada hari raya...almost every year camtu...... tapi kat umah aku pun ada lontong... Hehe...


Lepas mkn kat umah Kak Cik, kitorg balik umah & sessi bergambar dgn mak.. tahun ni kaler tema dah tak same... main bedal jer..... malas nk bertema2... nanti nk tema2 lg.... eh, ye ker?? :p



Atas ni plak geng2 bujang bergambar dgn mak... :-D



Ahmad Yasin & aku baru bangun tido di petang raya.. Ngantuk banget... Sementara tunggu org datang beraya, aku terlelap kat depan tv.. maklum la mlm raya tido dekat kul 4 pagi.... Huhu..


Giliran Kak Zue, Alya Hayani & A.Amir Hamzah bergambar dgn tema Pink purple..



Cik G @ Cik Jah @ Jihah @ Najihah, Mak & Majdi.. Tu panggilan oleh anak2 sedara aku utk Puan Najihah ni... Purple color also aaaa?? Boleh la.... Hehe...



Atas ni pulak Anisa's family...(A.Azree, Anisa, Mak Tok & K.Saniyah) dgn tema hijau.. ni kaler tema aku last year.. Amik modal aku ler tu... hehe.. Mak pulak pakai baju yg dibeli oleh satu2nya menantu perempuan mak buat masa ni... Terus mak tak pakai baju aku beli... takper time lain leh pakai... Hehe....


Ni 3 jenis kuih buatan Cik G and Puan Saniyah pada penghujung Ramadhan... Yang lain2 tu beli jer.. Org skrg kata Kuih tunjuk2.... Huhu...


Ni plak dadih buatan Kak Zue di mlm 3 Syawal.... sebab 3 syawal tu ada tetamu jauh datang ke rumah... Ada masakan kampung & laksa... Antara menunya Kerabu kerang & taugeh, Kari Ikan Kering & Nenas, Sambal Sotong, Masak Lemak Udang, Ulam2an & Sambal, Ikan Goreng & LAKSA... favourite aku gak tu.. hehe... Aku pun turut kenyang skali hari tu... Alhamdulillah atas rezeki kurniaan Allah.....


Itu jer yg nak di kongsi utk entry kali ini... Dah maleh nk upload gambar bnyk2... gambar2 family yg lain tak terupload kat sini... lgpun tak ade gambar yg formal nk letak... huhu.. mau sampai 1 bulan nnt... Hehe.... So, Aiman & Asma'.. cepat2 lah balik kg yer... Leh sambut raya bersama di kampung...

"...Ketupat rendang sila nikmati... hai duit raya lupa nk diberi..." :p

1 comment:

Anonymous said...

alamak sedapnya nampak... bila la bleh nk beraya di Malaysia ni... hmm...