Sunday, October 12, 2008

Permintaan Hati

Entry kali ini hanyalah sebagai wadah utk aku melepaskn stress dan tension yg aku dihadapi... Actually tak ada apa-apapun, sekadar mohon pengertian kenapa aku tidak sorohah (berterus terang) dlm beberapa hal.. mungkin pengalaman lalu dan beberapa faktor yg aku ambil kira.. Namun, aku tidak salahkan sesiapa yg memperlekehkan tindakan aku... Ini disebabkan tindakan aku kali hanya lah dibuat atas gerak hati sendiri... bukan lah dari apa2 bantuan dari langit... Jadi besar kemungkinan tindakan aku kali ini akan berlaku kekhilafan pada diri aku sendiri dan yg lain2nya..

Apapun, aku memang berbesar hati jika ada teguran dari mana2 pihak yg terdekat mahupun jauh dgn diri aku.. supaya aku tak bisa gusar dgn bebanan perasaan ini..... Mohon maaf pada mereka yg tidak menyenangi tindakan aku kali ini..

Segala kekhilafan yg berlaku adalah dr kelemahan aku sendiri sbg insan biasa... Dan mmg ini lah kelemahan aku, emosi aku akan menjadi kucar-kacir jika ada mana2 pihak yg salah faham, terasa hati mahupun tidak gemar dgn tindakan aku... Seboleh2nya aku cuba memuaskan hati semua pihak.. namun kadang2, keadaan & pemikiran aku yg lemah ini tidak mengizinkan ianya berlaku.. mungkin silap aku utk terus mengambil langkah berhati-hati... InsyaAllah, aku cuba utk mendidik emosi aku agar tidak lagi menjadi kucar kacir... Allah je yg tahu...

Berahsia? Mungkin tidak... masanya akan tiba.. insyaAllah.. Moga Allah membuka jalan dan permudahkan segala urusan...

Lagu di bawah ini ADA dan TIDAK ADA kena mengena dgn aku.. Sekadar hiasan yang munasabah mahupun munasarawak... Huhu...

Lagu : Permintaan Hati - Letto



(Amaran : Lagu ini tidak mendamaikan)

Terbuai aku hilang terjatuh aku dalam
Keindahan penantian

Terucap keraguan hati yang bimbang
Yang terhalang kepastian cinta

Aku hilang
Aku hilang

Tersabut kabut malam terbiasnya harapan
Yang tersimpan sejuta bertuan
Terasa kerinduan hati yang bimbang
Yang terhempas kepastian cinta

Dengarkanlah permintaan hati yang teraniaya sunyi
Dan berikanlah arti pada hidupku
Yang terhempas yang terlepas
Pelukanmu bersamamu dan tanpamu aku hilang selalu

p/s : Apa-apa aje tafsiran... aku terima dengan hati yg terbuka.... Papepun, kita minum dulu!!

2 comments:

RieNa said...

takpa muhammad..aku paham..
aku ja kwn hg yg memahami...
tenang2 ok ja..
everything will be fine..
insyallah...

MizWaR_SuLHaFaT said...

Hehe.. Thanks Riena... tak da apapun sgt.. saja melayan perasaan & permintaan hati... Huhu..