Wednesday, October 29, 2008

Cuti Lagi

24hb Oct.. Jumaat
Lebih kurang 11.00mlm aku & 2 org anak buah aku sampai kat pudu.. Tiket bas yg dibeli oleh anak buah aku dijangka bertolak pada jam 11.30pm.. Sampai je kat pudu, kitorg terus ke platform 16.. Actually memang kebetulan jugak, my fiancee pun baru smpai dari destinasi dia kat pudu tu utk balik ke rumah dia kat area2 Selangor ni... Tapi memandangkan tak lama selepas tu ada org panggil no bas yg tertera kat tiket bas kitorg... Then kitorg kena follow dia & dibawa ke belakang Kotaraya berdekatan dgn McD... Kat situ ada 1 bus stop & kitorg disuruh tunggu kat situ... Maka tak berkesempatan la nk jumpa my fiancee kat pudu...

*Ramai giler manusia kat Pudu mlm tu.. sume sibuk nk balik beraya.. huhu..

Pastu PIC bas tu cakap bas ke Butterworth lagi setengah jam katanya... Aku pun tunggu la kat situ sambil berdiri... memandangkan ramai org lagi kat bas stop tu.. Pastu anak buah aku ckp..

"Nak jumpa pi la.. sempat lg.. ada lg setengah jam.."
"Ok gak.. nanti klw bas dtg call paksu.." jawab aku spontan..

Aku pun menuju ke Pudu balik... tapi tak sempat sampai, rupa2nya... bakal mertua & my fioncee mmg tgh mencari aku gak... maka, kitorg berjumpa kat tepi jalan dekat dgn Ancasa Hotel tu... Lama gak berborak.. sbb diorg tgh tunggu adik my fiancee dr Perak yg belum lagi sampai ke Pudu tu...

Apa yg aku nk citer kat sini, tunggu punya tunggu.. rupa2nya bas kitorg sampai kul 1.15am.. Hmm.. nasib la kami jenis penyabar... huhu... lebih kurang kul 1.30am baru la bas kitorg bertolak menuju ke utara tanah air... Basnya pulak.... Bas Sekolah... tetiba rasa mcm Geng Bas Sekolah la pulak... huhu...

Alhamdulillah pagi tu selamat sampai jugak kat Butterworth...
3 hari kat kampung, Sabtu sampai Isnin... Aku, Mak, Kak Saniyah, Kak Jihah, Husna & Anisa ada kat umah...

25th Oct.. Sabtu
Kitorg pi kenduri ofismate Kak Cik... Then terus pi survey2 skit barang kat Pekan Kepala Batas... pastu terus balik.. sampai kat umah je Abg, Kak Ipar & anak2 diorg ada kat halaman rumah.. pintu rumah berkunci sebab tak ada org di rumah.. Kira ngam2 la, diorg sampai.. kami pun sampai balik kat umah..

26th Oct.. Ahad
Kitorg pi survey2 barang kat Sg.Petani pulak...dapat la aku kosongkan wallet aku ni.... huhuhu... Lepas tu singgah kat Central Square, mak aku nk beli handbag utk adik aku.. Lepas tu kitorg pi Pizza Hut.. singgah mkn kat situ jap.. Order Set Meal Pizza... Tapi memandangkan mak ni memilih skit.. kitorg order la spagethi & Fresh Oren utk mak... Huhu.. :p Overal servis agak lembap.. huhu.. Menguji kesabaran aku betul... Lepas bayor (guna Voucher RM10 yang aku dpt dr Program QCC kat company).... Pastu kitorg terus balik umah...


Spagethi.. Huhu..

Pemandangan on the way nak sampai kampungku.. huhu..

27th Oct.. Isnin
Lagi sorg anak buah aku dirisik.... huhu.. tapi memandangkan aku ada hal lain yg perlu disegerakan di Bukit Mertajam.. Mak pun follow aku pi setlekan pape yg patut.. balik je dari situ, kitorg rush pi Tikam batu jap.. & terus balik umah... Malam tu sessi kemas umah skit.. maklum la.. mlm tu aku dh nk balik KL balik... huhu.. malasnyee......

28th Oct.. Selasa
Kul 5.30pg kitorg sampai kat Pudu.. terus balik ke PJ & siap2 ke ofis.... Sepanjang 1 hari kat ofis tu... aku asyik mengantuk, tahan mengantuk.. & terlelap2 kat meja... Pastu dah petang skit.. maka datang la sakit kepala a.k.a migrain aku tu.. apa lagi.. 5.30pm sharp aku terus challo..!!!

Wlwpun melalui hari2 yg memenatkan.. tetapi dapat diharungi sebaiknya.. Alhamdulillah..

No comments: