Wednesday, February 18, 2009

Jangan Malas....

Salam 'Alaiyk..

Tanpa buang masa semua orang, berbalik pd kisah Hari Ku Haru, aku nak mintak pendapat..... patut ke aku claim keCALARan pada kete aku tu kat Nyonya yg langgar tu?? Aku dh call dia ptg tadi.. Dia ckp selalunya tak yah repair klw calar2 mcm tu.. Klw nak jugak, dia suruh aku survey quotation & bgtau dia... So far, aku ok je.. tak ada lah nk marah2 kat dia.. Aku cakap penuh berhemah je.... (hehehe...)

Tapi ptg td masa aku mula2 call... husband dia angkat... geram gak aku... sibuk je tanya aku dapat mana number dia.. sibuk tanya pasal aku.. pasal kete aku... orang tanya dia, dia plak sibuk tanya aku... But at last.. kami ckp elok2... & bagi beberapa info utk dia check dgn wife dia....

Persoalannya.. Patut ker aku claim dari dia klw 'accident' tu di kira kecil? Tension gak, nk kena amik masa pi survey quotation repair lak... Alahai.. nasib2.........

Hmm.. ni lah yg membuatkan aku menjadi malas dan malas... Maka jom baca doa agar jadi tak malas... huhu..

Du'a yang muktabar
(Du'a amalan Rasulullah & dihimpunkan oleh as Syaheed Imam Hassan Al-Banna dlm Al-Ma'thurat)

“Allahumma inni a’udzubika minal hammi wal hazan, wa a’udzubika minal 'ajzi wal kasl, wa a’udzubika minal jubni wal bukhl, wa’audzubika min ghalabatiddayni wa qahrirrijaal

Maksud: Aku berlindung kepada Allah dari rasa gelisah dan kesedihan, dari kelemahan dan kemalasan, dari sifat pengecut dan kikir, dan bebanan hutang serta intimidasi manusia".

Ameen... Ameen.. Ameen..

4 comments:

kuizikel said...

claim2.. wpun kecik itu hak ko... alang2 dah call kan.. jgn putus asa... ingat senang2 je ke nak langgor lari..heheheh

go go go

Abu Humairah said...

nanti aku bg scratch remover, ilang le tu..
bayo je RM100 kat aku...
ala claim le ngan nyonya tu..ekekeke...

Adli said...

aku jrg dgr org mntak ganti rugi kalau setakat scratch ni but why not?

MizWaR_SuLHaFaT said...

Hehe.. thanks to all compliments... x jadi nk mintak ganti rugi.. abaikan aje.. x pe lah.. ada la hikmahnye tu mudah2an... ameen..