Wednesday, February 11, 2009

Hari Ku Haru?

Bismillahi 'Ala Baarakatillah...

"...Hari ku indah... 2 hati jadi satu...." huh!!! tak sesuai langsung dgn hari aku hari ni... huhu...

Hari ni smpai umah lambat skit... ada menyinggah kat Menara Axis, PJ kejap... Balik dr ofis pun agak lambat.. jam hampir mencecah kul 7mlm... Hmm.. hari yg agak mencabar.. dan menguji kesabaran....

Dari pagi... kete aku dilanggar sipi kat bhgian tepi bumper depan... dah la nyonya tu drive buat 'dunno' jer trus blah... anak dia tgh ngantuk2 nk pi keje pun terkejut.. Tu la, tak sabar sgt nyonya ni... aku ni plak jenis malas.. malas nk berenti tepi jalan tgk2 kete... malas nk jemkan jln pagi2 nk pi keje.. dan malas nnt org tgk2.. malu pun gak..

Sama kes masa bonet kete aku dilanggar moto kat bhgian bumper belakang time balik keje. hujung thn lepas.... pakcik tu akan tangan ckp tak de pape masa aku bukak cermin tingkap... time tu hujan renyai2.. aku pun malas mcm malas yg aku nyatakan di atas.. terus blah camtu jer.. tgk2 esok pg.. ada calar skit & bumper kete aku jatuh skit... biar lah, harta dunia (baik la tu konon)...hmm.. malas nk pikir..

Berbalik pd nyonya td.. aku trus amik no kete... kebetulan aku ada system tersendiri kat ofis utk aku check... dan mmg ada calar balar kete aku.. lepas check aku dpt detect nyonya tu dok kat Tmn Melawati, alamat full lg, no phone sume.. cuma aku tak berkesempatan lagi nk call dia.. Siap ko nyonya!! tunggu panggilan hangit dari aku nanti.... hish... sabar2....

Dah tu kat ofis plak, hari ni mcm2 hal.... disebabkan ada staff baru sebulan dua masuk ... dia take over keje staff resign kat department yg aku selalu deal tu.. mcm3 hal dia terlepas pandang... dan memeberi kesan kpd kelancaran keje aku... hmm.. mcm2 tul....

Dah la hari ni jugak bengkak gusi aku ni naik balik.. hari tu tgk mcm dh surut & ok.. tup2 hari ni naik balik.. hmm.. hari ni gak la kene selsema skit.. 1 hari ni tekak terasa kering sgt....sampai umah td aku terus isi air dlm bekas bawak masuk bilik.. dok sibuk2 start laptop.. tertumpah plak air sebekas masuk ke bawah katil... ini lah yg dinamakan mop percuma... aku lap jer pun.. tak larat aku nk mop mlm2...

pastu lapar sgt sbb lum dinner.. jam dah kul 10mlm... tak kira lah.. lapar punya pasal.. ada la telur mata yg ala2 masak tak masak... aku pun letak la di tepi pinggan... terpikir gak kang jatuh baru tau.. dah tu tgh sibuk ambil itu ini... sah!! telur tu jatuh ke lantai... terkeluar la kuning telur tu... sia2 je kena lap lantai dapur plak.. aduss... sudah jatuh ditimpa tangga... pastu aku pun terus mkn... tak amik pusing... tgh2 mkn plak tulang ikan terlekat kat gigi pulak.. sampai saat ni pun tulang tu lum keluar... hmm... betul2 jatuh ditimpa tiang & tangga ni... hehe.. dah kebetulan jer nk jadi serentak dlm masa 1 hari..

Bila jd mcm ni teringat masa time dekat2 tarikh akad nikah, muka aku naik jerawat, pastu aku terhantuk besi 3 kali dlm 1 hari yg sama... kat ofis 1 kali... kat umah 2 kali.. sampai benjol kepala... nasib masih siuman... hehehe... na'udzubillah.. :p

Hmm... Macam2 Mizwar (rancangan baru kat TV)...hehe.. Papepun sume ni tak de kaitan dgn apapun yg berlaku... tiada kena mengena dgn yg hidup @ pun mati... So, tak yah pening2 pikir bukan2... Banyakkan istighfar dan kaitkan ianya dgn tarbiyah kifarah Anugerah Allah... InsyaAllah sejahtera la hendaknya, Ameen.....

....curi lirik lagu Hijjaz. :-)....

Hidup ini bagai lampu dinding..
Yang dinyalakan di malam hari..
Apabila minyak sudah kering..
Ia kan pasti padam sendiri..

6 comments:

Anonymous said...

huhu..nape ni bang?? ;(

kuizikel said...

wah serba tak kena...ni mesti sbb iffah jauh ni.. jauhhhhhhhhhh (sila nyanyi ala2 zainal abidin otey)

ko kena beli magic mop 1 okey, senang nak mop klu pisang berbuah byk kali ;)

wanrulez said...

sabar yer.

anyway....ofis ko ada sistem bole cari detail tu yer.
next time bolelah mintak tolong ko.

MizWaR_SuLHaFaT said...

kui, mop?? kat kg ada 1.. kat sini x de lg.. kena beli 1 umah satu ker? huhu...

wan, boleh cari tp kene yg 1 brand dgn company aku jer... hehehe.

Unknown said...

mohamad head banging rupanyer..sian dia jadi orang bujang

Abu Humairah said...

ilang sakit2 dpt jumpe zaujatuka ko yerk...
hehehe