Thursday, January 29, 2009

Rezeki

Sempena cuti Tahun Baru Cina yg lepas, aku dan isteri sepakat utk menjemput family ke rumah kami di Berapit, Bkt Mertajam utk sedikit jamuan minum petang...

Pagi 26Jan yg lepas, dlm kul 10.30pagi kami keluar dari umah Mak utk membeli barang2 utk di masak.... Selesai membeli dalam pukul 2.00ptg kami berdua terus balik ke Berapit utk menyiapkan apa2 yg patut..

Maka bermulalah sessi masak memasak, potong memotong, cuci mencuci... Yang part cuci2 tu je la part aku.. huhu.. cuci pinggan mangkuk yg masih dlm kotak... sebabnya family aku agak besar.. klw pakai pinggan mangkuk sedia ada mmg tak cukup...

Mengikut menu yg dipersetujui... alhamdulillah.. sempat la family aku sampai dlm jam 5.30ptg.. dan makanan sempat dihidangkan.. cuma ada la 1-2 juadah yg masih in-progress utk dihabiskan....

Lambat jugak diorg sampai memandangkan 2 anak sedara aku (Najibah & Nabilah) accident (motor & kereta) ptg tu dlm jam 4ptg... dan dihantar ke Hospital Kepala Batas.. rombongan famili aku dr Kepala Batas menuju ke Bkt Mertajam terpaksa melencong ke Hosiptal terlebih dulu... huhu.. Alhamdulillah... hanya calar balar dan jari kaki Nabilah patah & dijahit....

Time tu ada yg mesej diterima "Kami mungkin tak dapat dtg sbb masih di hospital.."

Memandangkan makanan yg agak banyak disediakan..
Aku pun reply la mesej tu, "datang la lambat pun tak per.. sbb makanan banyak..."

Antara menu-menunya - Spagethi, Mee goreng, Chiken Mushroom Soup + Garlic Bread, Popia goreng, Salad buah-buahan, Air cocktail, Fresh Orange, buah tembikai, limau mandarin, dan juga bubur kacang yg mak bawak....

Antara juadah yg disediakan

Antara tetamu2 yg hadir..

Alhamdulillah.. makanan ngam-ngam.. cukup utk semua famili yg hadir.. Syukur dgn rezeki yg Allah kurniakan...

"Allahumma Baariklana feema Razaqtana Wa-Qeena 'Adzaaban-Naar"

p/s: utk kengkawan, tunggu next round yer.. masa agak suntuk. :-D

2 comments:

RieNa said...

ya, ya..aku sgt tunggu next time itu.

ada spaghetti pun takpa, ada makaroni pun takpa. 2-2 aku suka.

( :) sengeh sampai telinga! )

MizWaR_SuLHaFaT said...

bila la next time tu yer?? aku pun tertunggu2... hehe...