Friday, January 16, 2009

"Flashback"

Bismillahi walhamdulillah..

Nampak gaya nya minggu kali ini pun aku spend time kat umah in-law.. Sebab my wife just finish kursus dia kat Melaka.. Isnin lepas aku pi hantar kat Bandar Melaka... Khamis lepas my wife balik & terus dok bangi.. Aku plak tak kisah... ok jer dok mana2 pun.. hehe..

Sambil2 melepak kat umah ni.. aku teringat kisah lama pada 2004 yg lalu.. Aku pernah jejakkan kaki ke rumah my parent-in-law ni for the 1st time... time tu waktu raya puasa hujung tahun 2004..

Aku & kawan2 masa tu konvoi raya ke open house Shifa'... pastu jumpa deqan & her partner kat sana.. tup2 deqan ajak pi beraya ke umahnya secara ad-hoc.. kitorg pun pasal makan punya hal.. terus ON jer & pi ke Teras Jernang.. huhu..

At that time, deqan hidangkan makaroni goreng pedas.. bukan Rona Roni Makaroni ek.. huhu.. Kebetulan sweet sour spicy la hidangannye.. mmg kena dgn selera aku.. bertambah2 jugak la aku mkn.. hehe.. Aku asyik ckp sedap jer.. selalu sakat deqan ckp nk pi umah dia makan makaroni goreng pedas.. Tapi deqan ckp bukan dia yg masak.. dia ckp adik dia Iffah yg masak.. Tak kira la.. yg ptg aku suke sbb sedap.. huhu...

Time tu akak deqan yg sulung (Along) baru je deliver baby.. namanya Zulfa.. sempat gak aku pegang baby tu di ribaan aku... (macam poyo jer.. haha)..

Pastu hujung thn 2005 plak aku dtg skali lg ke umah parent-in-law aku sbb deqan kawin dgn Syed Nazim.. 1 of my senior kat UIA.. kawan gak la.. sbb dia boss dlm EMS Society kat kampus dulu.. huhu.. Pastu aku tak pernah2 dtg dah.. Sebab aku cuma kenal Deqan & husband dia jer Nazim... yg lain2 tak sempat nak berkenalan.. klw tak dh lama dah aku kawin... Muahaha.. (hehe.. terover plak..)

Dan... sampai la detik yg menemukan aku dgn mak ayah mertua face to face pada Ramadhan 2008 ... dan kedatangan aku kali ke-3 ni adalah paling bermakna.. dan skrg boleh dikatakan aku selalu dtg & kdg2 overnite kat sini..

Hmm.. siapa sangka.. sumenye telah diaturkan oleh Allah Rabbul Jalil.. Dia lebih mengetahui segala2nya.. dan Perancang atas setiap sesuatu.. :-)

Dan makaroni yg aku kata sedap tu rupanya telah dimasak oleh Iffah (skrg dh jadi my wife...) Pastu baby yg aku riba tu telah menjadi anak buah aku skrg.. dah 4 tahun pun.. hehe..

'Ala kulli haal, aku syukur atas segala ni'mat yg Allah kurniakan.. rasa kerdil sgt klw nk bandingkan dgn apa yg Allah dah aturkan dlm hidup aku ni.. huhu..

Alhamdulillah yg tak terhingga... :-)

P/s: Hepi2 gak tapi jgn lupa doa utk Umat Islam di Gaza..

"Allahummansuril Islam wal-Muslimin Wal-Mujahideena Fi-Falestin Wa-fi-Kulli Makaan Wa fi-kulli Zaman.."

4 comments:

Anonymous said...

hihi..ni dalam erti kata lain kene masak Makaroni ke bang?hehe...

kuizikel said...

ha iffah, nanti msk lebih sket yer, kami nak rasa gak.. kekekekke

muhammad ni mmg nak soh msk lagi, nak test mmg betul ke yg dulu2 tu iffah masak.... kekkek..lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

MizWaR_SuLHaFaT said...

Pojan, Klw bukan iffah yg masak aku pi attack Deqan la..

Ko tu bila nk wat open kat Polimas.. x jauh dah eden nk pi... haha...

RieNa said...

ya,ya iffah..
tlg masak kan makaroni tu kalau blk penang.
ada ibu mengandung mengidam.
haa..tak baik menghampakan ibu mengandung tau!

hehehe..best betul jd ibu mengandung!!!