Wednesday, September 17, 2008

"Alhamdulillah 'Ala Kulli Haal"

Salam 'Alaik.....

Alhamdulillah.. Aku masih lg berada di sini... 18 Ramadhan telah muncul... Namun, kita masih dapat mengecap ni'mat bersahur dan berbuka..

Aku masih ingat kata2 Ust Ismail Chong... "Alhamdulillah 'Ala Kulli Haal" Begitulah pesan beliau atas segala apa yg terjadi samada baik atau pun buruk... Kata2 itu adalah sebagai motivasi utk diri kita dan pada masa yg sama sbg tanda bersyukur atas segala ni'mat dariNya.. dan juga sbg peringatan atas segala ujian dari Maha Esa..

Alhamdulillah yg tak terhingga jugak.. semenjak 2 menjak ni.. aku rasa Allah telah permudahkan urusan aku dlm pelbagai perkara... syukur yg tak terhingga.. kadang2 aku rasa malu dgn diri sendiri...malu dgn Tuhan... klw nk dikira2, mcm tak layak jer aku mendapat 'layanan' mcm ni... Mungkin ini juga merupakan tarbiyah yg Allah beri dlm Madrasah Ramadhan kali ini.. Alhamdulillah..

Secara tidak langsung ianya satu peringatan buat diri ini yg selalu lalai dan satu tarbiyah untuk diri sendiri dalam mengislahkan diri kita dari semasa ke semasa... Yes.. apapun yg terjadi.. hanya diri kita yg mampu menilai sesuatu tu.. samada ianya ganjaran dr Allah atau ujian dariNya.. Tepuk dada tanya Iman..

Semoga Allah memberkati segala usaha & niat baik kita dlm apa jua perkara... Ameen..

"Allahummaftah-li abwaaba Rahmatik"

No comments: