Tuesday, June 16, 2009

Mengharap Sinar

Alhamdulillah.. hari ni sampai Setapak awal... about 6.40pm.. aku gerak dari ofis Shah Alam tadi jam 5.45pm ikut federal higway.. jam skit kat PPUM... pastu aku ikut UM melalui Bangsar dan terus ker Jln Maharajalela... dan ikut PWTC terus masuk Jln Genting Klang (lalu Tmn Tasik TTWangsa) dan pecut ker jalan belakang ke Setapak... huhu... Jauhnya Setapak<->Shah Alam.... Alhamdulillah 'ala kulli haal...

Semuanya dah berlalu dlm masa hampir 5tahun.. alah bisa tegal biasa... masa mula2 dulu mmg aim aku nk pindah menyewa.. tak pun settle down dgn kawin dgn sape2... dan tinggal bersama kat area2 Shah Alam... Sape2??? ye lah.. sape2 la.. cakap bab jodoh.. time tu walau sekalipun kita tgh 'kawan' dgn sape2 ataupun still single.. aku yakin dgn jodoh yang Allah aturkan... ok Stop di sini bab ni...

Even masa aku nk menyewa dulu pun.. mak aku tak izinkan.. sebabnya.. aku tinggal berdua dgn kakak aku yg masih solo... kira part of tanggungjawab yg mak aku letakkan di bahu aku.. & aku akur... terima dgn rela & redha... alhamdulillah tak rasa terpaksa..

As anak.. permission dari mak yg utama... papepun tindakan.. aku sedaya upaya tunggu green light dr mak.. pernah sekali Jan2008.. aku nak resign dr keje wlwpun aku belum dpt mana2 offer kat tmpt lain... pujuk & explain panjang lebar kat mak.. pendek kata "Ridhallah fi ridhal-waalidayn" (Redha Allah pada Redha Ibu bapa) - Ingat tu wahai anak2.. huhu.. Alhamdulillah.. akhirnya mak setuju.........

Dan aku pun tender jawatan aku kat company tu.. but kita hanya merancang.. Allah jua yg menentukan.. on 18Jan2008-Friday, supposed to be my last day... awal2 pagi aku masuk bilik GM.. konon2 utk say thanks & to say good bye.. last2 GM aku offer aku tukar department & mintak aku stay.. disebabkan last day.. aku mintak masa skit utk fikir masak2.. aku janji after lunch aku akan give my answer.. dgn harapan dpt hidayah lepas solat Jumaat.. pastu lepas mintak pendapat mak & kawan2... akhirnya I said Yes to my GM with condition... hehe.. poyo jer kan with condition - mintak cuti 2 hari utk relax kat kampung (sbb dh plan nk balik kg)... pastu surat resign aku pun ditarikbalik dari HR.. siapa tahu perancangan aku itu bertukar jadi lain...

Dan sampai skrg aku masih di sini terus berbakti kepada pejalan kaki supaya tak penat2 lagi jalan kaki... hehe.. entah sampai kapan aku akan terus di sini.. mudah2an & aku amat berharap.. masa aku akan tiba untuk aku undur diri... moga yang terbaik menanti ku di masa akan datang..

...Moga Mentari Muncul Kembali Bersinar Di Maya Ini..

5 comments:

Abu Humairah said...

almost 5 years ek?
pejam celik kang umur ko dah 56 years..
semoga terus bersinar...Amin

Unknown said...

Ko ada plan nak pergi tempat lain ke Mad? Tukar kerjaya..surirumah sepenuh masa?

MizWaR_SuLHaFaT said...

Ciki, hahahahahampes... muda rumaja lg yer! Ameen... mudah2an..

Nurman, plan dh lama.. ntah bile jd kenyataan... menarik gak kan surirumah... baru berseri2.. hehe..

Azie-Cipul said...

mad..aku setuju ko sesuai jd housewife sepenuh masa dgn segala bakat yg ko ade;)

sbr ye amd..ade hikmahnya tu..pelangi petang akan tiba jua..

Anonymous said...

ic... confirmed ke da mau tukar keje ni? berbakti kt sapa plak nnt? hehe..