Tuesday, June 9, 2009

Berhujung Minggu

Salam 'Alaiyk...

Lama sudah tak bersua.. tetibe mempoyoskan diri.. bukan lama tak bersua... tp lama tak bebel2.. tah ler.. tak de mood... tambahan pulak aku ni kan pendiam di mata manusia... huhu... logic tak? fakta atau auta?? ke ikut keadaan semasa?? apa2 je lah... pandai2 la korang menilai sendiri mana intan mana kaca mana intan terpilih.. (macam pernah ku dengar aja ungkapan ini..)

050609
Minggu lepas aku balik penang... kebetulan family dr Bangi singgah Bkt Mertajam.. aku pun cuba menyesuaikan diri jadi tuan rumah yg tak macam tuan rumah... huhu..

060609
Pagi Sabtu tu pulak ajak Mak,Abah, adik2 ke rumah aku kat kampung.. kebetulan ada masak2 special skit.. alang2 terus lunch la kat situ... Mee Kuah/Rebus + Nasi Kari Mamak etc.. Tak yah la citer panjang2.. rasanya aku ni asyik citer pasal makan jer.. Nak taubat skit lah.. huhu.. (Kebetulan sibuk borak & menikmati makanan.... terlupa nak snap gambar2 para tetamu... hehe..)

Lepas singgah kat umah mak... Abah, Mak, adik2 bertolak ke Alor Setar menziarahi sepupu/cucu sedara my wife kat Hosp. Bahiyah.. koma sebab accident (pagi tadi baru terima berita pemergian Ashraf ke rahmatullah.. Innalillah... Moga dirahmati Allah hendaknya.. Ameen)

Dlm kul 12pm pulak, aku & wife bertolak ke Pokok Sena, Kedah attend majlis perkahwinan Diana (ofismate my wife).... Selamat Pengantin Baru Diana & Hubby!!


Diana & Hubby

Oh ya... di kesempatan ini.. Selamat Pengantin Baru jugak utk Samsul Hadi, Hasrudi & Rahman D... sorry plan tak menjadi.. klw tak mesti kami dah sampai dengan Pantun Budi... Tak ada rezeki kami nak ke Selatan TanahAir.. (Johor-S'pore-Johor).. hanya doa pengganti diri... Moga bahagia & berkekalan ke akhir hayat nanti....

070609
Selepas breakfast, aku pi potong rambut yang dah terover panjang, pastu pi basuh keta aku yg rupanya ala2 4X4 dah.... pastu pegi pasar beli barang basah utk lunch.. Alhamdulillah... lunch yg sungguh berselera... siakap 3 rasa, kerang rebus+air asam, tenggiri sumbat sambal... 3 pinggan kot aku makan.. hehe.. (upss makan lagi!!! rosak diet aku..)


New look of Mr Potato's Model

Petangnya pulak, kami ke TUPAH... anak2 sedaraku ingin bermandi manda.. kali bukan lagi kolam buatan.. tapi sungai yg indah ciptaan Allah......

Kul 7pm kami balik rumah sbb aku kena packing barang utk balik ke KL... :( Arrgh... boring sungguh saat itu... huhu......

::TUPAH::


"Aku hanya melihat & mentafsir"


Rupa2nya ramai lagi yg melihat & mentafsir :D


Anak2 sedaraku - Alya, Anisa, Izzat


ni la Alya Hayani... tak suka tangkap gambar..
tapi disebabkan terjatuh & nk cover malu...
cepat2 dia bg pose menarik... PEACE!!


Memberi arahan utk Izzat tangkap ikan..
tapi tak dapat pun.. saje test skill..


Sebelum pulang, pose skit dgn mummy..
macam gaya org buta pun ada gak.. huhu


Tupah penyeri di Sg Petani..
Mungkinkah kami akan kembali..?
Kembali saksi di senja hari..
Sejuk air sungai membelai diri ...
Segar terasa kembali berseri...

Jemput2 la pergi ke Tupah memanjakan diri... :D

5 comments:

zaujatuka said...

minggu lps tupah....minggu ni kite pi sg congkak plk nak?? :D

huhu..jd weekend husband & wife ni, sumer aktiviti pun terpaksa susun padat2...huhuhu..

Anyway, Alhamdulillah for the precious moment...!!

Unknown said...

Bestnya...lubuk tupah tu baru aku teringat ada keluar mastika..pasal ramai anak remaja berendek kat situ..ko mentafsir je ker?

MizWaR_SuLHaFaT said...

Yang, boleh2... nanti kita pi dgn "Mak Timah"... agak2 ada chan tak?? hehe..

Nurman, aah kat situ la.. disebabkan setengah jam jer dr rumah aku & boleh pi selalu... so, sekadar pi mentafsir jer la.. malas nk mandi dah... huhu..

Azie-Cipul said...

cantik gak lubuk tupah ni..bila2 turun kedah..nak pila lagi2 bila mad nak buat siakap 3 rasa.huhuhu

aku rase hang dh kena slera aku kot..asyik makan..je ;)

Azie-Cipul said...

bestnya luunch ko..no wonder..tali pinggang besar skunk;) upspss

indhya tupah..uhhu