Monday, December 21, 2009

Wedding + Anniversary!!!

11.12.09
Aku mengambil keputusan untuk ke majlis Akad Nikah Amir (dgn jemputan) berseorangan sbb wife aku keje, jadinya aku just shot apa yg patut sepanjang perjalanan majlis... Selesai majlis, Amir suka2 hati melantik aku jadi OP dia (read : official photographer) dan booked aku utk majlisnya pada 20.12...

Sepanjang aku shoot, tak ada specific person yang instruct Amir & Saniah utk pose itu & ini... Maka, aku pun dengan selamba suruh la dia pose itu & ini... tapi sikit2 jer la memandangkan aku tak pernah lg shoot gambar pengantin secara serious mcm ni...

Anyway, ni serba sedikit gambar tersebut...

DSC_1382
size gambar yg agak besar, gmbr sedikit terpotong..

Aku lagi suka klw pasangan Akad Nikah kat Masjid, selain 'membina masjid', ruang tempat photographer bergerak pun senang utk ambil sudut2 yg menarik...

Riang Ria
size gambar yg agak besar, gmbr sedikit terpotong..

Antara shot yg aku suka, sebab pengantin nampak selesa & tidak kaku...

Amir & Saniah

Gambar kat atas ni Amir masih agak kaku dan segan2 utk pose...

Click for more photos on Amir & Saniah

12.12.09
Aku attend Majlis kawan aku Ismail Rafek di sebelah pihak perempuan... Aku tak dpt join majlis di pihak lelaki sebab clash dgn majlis lain... Kebetulan, kami sampai serentak dgn rombongan pengantin, maka aku pun terus jer shoot gambar2 menarik diorg...

DSC_1549

I like this photo, nampak mcm Cik Kamera itu sedang preview gambar yg dia baru ambil...

Bisikan Asmara :D
size gambar yg agak besar, gmbr sedikit terpotong..

Ini pun gambar curi di sebalik bunga-bungaan... Apapun congrats Mael & Didie...

Click for more photos on Mael & Didie

18.12.2009
Majlis Akad Nikah sedara jauh, Adhara & Afida bersama pasangan masing2... tapi aku & wife merangkap OP lebih fokus kepada Adhara memandangkan Afida ada kawannya yg shoot utk dia & partner...

Sebelum majlis bermula, aku & wife ambik gambar solo dia kat dlm bilik...

DSC_0860

DSC_0857
Photo by Mrs. Mizwar

Selesai majlis akad yg hampir2 jam 12 malam... Alhamdulillah selesai dgn sempurna... Tahniah utk Adhara+Gee & Afida+Musa...

DSC_1201

19.12.09
Keesokan hari nya, sakit2 badan shoot diorg mlm tu blum hilang... sesekali fikir, susah jugak klw ada komitment macam ni... bila dah janji dgn org, wlw malas, segan, sakit, tak larat mcmana sekalipun... kita terpaksa juga lakukan dgn sepenuh hati... Alhamdulillah aku & wife dapat berganti2... sekali dah seronok shoot, hilang segala penat... :)

DSC_0023

Kami tak ke outdoor yg jauh2... hanya guna 'props' yg ada sekitar rumah... memandangkn ramai tetamu, sedara mara, kawan2 yg dtg berjumpa pengantin... jadi dah lewat sangat utk ke tempat2 menarik yg jauh2...

Gee & Dara
Photo by Mrs. Mizwar

Click for more photos on Dara & Gee

20.12.09
Seperti yang dijanjikan dgn Amir, wlwpun penat sehari semalam sebelum tu masih ada, aku & wife ON juga utk ke Majlis Amir & merangkap OP dia... Alhamdulillah, seronok jumpa kawan2 yg lain... dah lama tak jumpa... at da moment, let me share our outdoor ptg tu...

Amir & Saniah
size gambar yg agak besar, gmbr sedikit terpotong..
Photo by Mrs. Mizwar

Aku suka shoot kat tempat ni... nice view & nice location though...

Merenung masa depan...

Utk shoot ini, memerlukan kekuatan fizikal.. apatah lg dgn situasi aku yg luar biasa skrg ni... sampai ramai yg tak dpt recognize aku... sungguh sadis... huhu...

Masih lg jauh...

In the eyes of ants... best gak... my favourite angle.... :) Anyway, utk gambar outdoor Amir & Saniah... masih lg in progress... mode malas+letih blom lg habis...

Apapun, great experience during the weekends... Thank to my wife as well... great to have the same hobby & passion in this field... :)

p/s: saya budak baru belajar.. mohon diberi tunjuk ajar...

FINALLY : HaPPy 1st AnnIVer$aRY to ME & WIFE...!!! Pengalaman berharga sepanjang 1 tahun... juga 1 lembaran baru utk kami selepas setahun bersama... Semoga diberkati Allah, usia perhubungan kami ini... AMeen... :)

4 comments:

kuizikel said...

pergh mantap.. suka gambo last skali gak.. dari pandangan majazi.. eh mata cik semut... design photobook mana? nak tgkkkkkkkk :D (penyebok)

Mrs. Mizwar said...

hehe..best best!!..walaupun penat weekend keje tgkp gambo jer, ttp puas hati kalu hasilnyer memuaskan..kui, tunggu kitorg punyer photobook plk eh??..pasni leh la sesama pi outdoor ke snap wedding ek...cume tunggu mr. mizwar la dptkan sebijik lagi..heheheh...kalu tak asik nak gaduh jer rebut camera..!

RieNa said...

unkel muhd n aunty ifah!
Nawal nak book unkel aunty nanti bila nawal dah boleh jalan. nak amik gambaq kat mengkuang dam, boleh ya??

oh ya! happy anniversary,moga dimurahkan rezeki dlm apa jua bentuk. amin!

MizWaR_SuLHaFaT said...

Kui, in progress... x siap lg.. hoho...

Mrs.Mizwar, beli la as hadiah.. i likeee... :D

RIena, boleh jer... roger2 la bila bleh jln nnt.. :)