Wednesday, December 16, 2009

Di Ambang 1 Muharam 1431

Salam 'Alaiyk...

Aku sekadar berkongsi bersempena dgn 1 Muharam yg bakal menjelang esok (18-Dec-09)...

Hari Quote Sedunia...

Imam Ghazali pesan dalam Ihya` Ulumiddin bab al-Suhbat (persahabatan), pilihlah teman berasaskan kriteria, ilmu, berakhlak mulia , dermawan agar kau terbimbing. Pastikan anak2 kita dipandu kepada kebaikan supaya kita selamat dunia & akhirat.
(diambil dari FB Ust Zahazan)

“Brgsiapa yg menghilangkn satu kesulitan seseorg di dunia nescaya Allah akan melepaskan kesulitannya pd hari kiamat. Brgsiapa memudahkan urusan seorg saudaranya di dunia nescaya Allah akan permudahkan urusannya di dunia & akhirat. Dan brgsiapa menyembunyikan aib seorg muslim di dunia nescaya Allah akan menutup aibnya di dunia & akhirat. Dan Allah akan sentiasa menolong hambaNya selama mana mereka selalu menolong saudaranya.” (Riwayat ImamMuslim)

"Saya amat simpati dengan tindakan yang menampakkan kejahilan, bahawa membaca identity berdasarkan ramalan horoskop ini adalah perkara yg mendekati syirik kepada Allah" - Ustaz Zahazan (diambil dari FB beliau)

Salam Ma'al Hijrah 1431.. moga satu lembaran terbentang utk kita semua jika dipanjangkn umur, diberikan kesihatan, dikurniakan kesempatan utk beramal, diberikan keberkatan utk setiap amalan & tingkah laku seharian... Ameen...

"Ya Rabb, berilah kami kekuatan Iman & hati dlm menghadapi hari2 mendatang..."

No comments: