Tuesday, September 15, 2009

No Title

Salam Ramadhan..

Lagi 4 hari (termasuk hari ni) menuju ambang syawal.... mengikut plan asal... aku takkan beli baju melayu baru... tapi rasanya mcm ada sedikit kesilapan teknikal... terdetik untuk cari baju melayu baru... tapi tak tau nak pi cari kat mana.. sebab sebelum ni aku tak pernah beli baju ready made... dari kecik arwah ayah yang jahitkan baju raya aku... dah besar skit kakak aku jahitkan... (credit to Kak Zue - segan plak asyik suruh kakak aku jer buatkan tiap2 tahun).... dan setahun dua ni jer, aku belajar tempah baju melayu.. pasni baru nak belajar jahit sendiri...

Bukan la beriya sgt pun.... hmm... tapi kadang2 apa yg kita rancangkn tu lain jadinye.... tak tau lagi nak pi cari kat mana.. masa pun agak suntuk.... should I or shoudn't I? hmmm... Let me think first... mcm suntuk sangat dah.... huhu...

Cepat jer Ramadhan hampir berlalu... aku mengharapkn agar dipertemukan dgn Ramadhan akan datang insyaAllah... sbb aku rasa aku belum graduate dgn jayanya.... Allahummaghfirlana Ya Allah....

- - - - - - - - -

Di kesempatan beberapa hari nak menyambut Syawal, aku dikhabarkan dgn 2 berita...

- Alfatihah & Takziah kepada Nurhasifah sekeluarga atas pemergian kakak beliau Ahad lepas kerana terlibat dgn kemalangan.... (hari ni besday hasifah - Hapy birthday, moga apa yg tersurat & tersirat itu menjadi hikmah yg baik utk diri kita dan sekeliannya... insyaAllah)

- Alfatihah & Takziah juga kepada keluarga Cikgu Bukhari (Koperasi SMAI satu masa dulu) atas pemergian beliau due to kidney failure... (aku pun agak ingat2 lupa Cikgu ni yg mana satu sbb dia tak mengajar aku yg hanya sempat 2thn di situ)... moga ruh mereka yang pergi di bulan yg mulia ini ditempatkan bersama2 mukminin solehin.. Ameen...

Oh ya... Makndak (my mum's sister) pun yg kelihatan kritikal kerana jantung bengkak pada awal Ramadhan lepas semasa aku ziarah di hospital seberang jaya, telah pun dibenarkan pulang.. syukur Alhamdulillah.... insyaAllah, raya ni kami pi ziarah lagi....

Yang akan berangkat pulang sambil mendendangkan lagu Balik Kampung tu... drive safely & ingatlah kawan2 yg tersayang... hehe... dan tahun ni aku tak merasa lagi nikmat menyanyikan lagu itu... dah memang dok kampung pun... :D

p/s: Ok lah... nak siap2 utk ke kedai jap, beli bahan2 nk masak Nasi Ayam berbuka nanti.... (of course bukan aku yg masak, sori Nadey... it's not 'my cup of tea'..... hehe)

No comments: