Wednesday, December 3, 2008

'Eid Mubarak (Raya Korban)

Sedar tak sedar dah masuk bulan Zulhijjah.. Zulqaedah telah berlalu.. Dan sedetik itu kita bakal melangkah ke 10 Zulhijjah dlm merenung kembali kepada Sirah Nabi Ibrahim 'Alaihissalam... Semoga pengorbanan Baginda a.s menjadi pemangkin utk kita juga berkorban dlm apa jua keadaan....

Bersempena dgn 'IdulAdha yg bakal menjelang tak lama lagi.. dengan rasa rendah diri, aku mengambil kesempatan utk memohon maaf atas segala kekhilafan, keterlanjuran bahasa mahupun tingkah laku yg disengajakan mahupun tidak.. mengakui hakikat diri yg senantiasa tidak lari dari melakukan kesalahan...

Maklum juga, aku adalah antara org yg kuat bergurau.. kdgkala gurauan tidak bertempat.. bergurau kasar, gurauan yg org tak dapat terima.. dan lain2... Bukan mudah juga utk kita mengakui segala kekurangan & kesalahan... namun itulah hakikat sbg manusia yang berpijak di bumi nyata.. selagi namanya manusia maka tidak pernah akan sempurna.. dan segala ketempangan yg ada merupakan dari kelemahan sendiri dan ianya bukanlah tiket utk kita memcari alasan utk tolak ke tepi sesuatu kesalahan.. dan sentiasa juga beringat, segala kelebihan yg kita ada adalah nikmat Allah yg tidak terhingga..

'Ala kulli-haal, aku amat berterima kasih kpd semua kenalan yg sudi menegur salah & silap aku sepanjang perkenalan.. setidak2nya ianya dpt menjadi 'reminder' kpd diri aku sendiri..

Dan sekadar ini sahaja... mohon maaf sekali lagi sekiranya banyak perkara yg kurang menyenangkan.. aku bukan lah selayaknya utk menasihat.. sekadar bekongsi..

Selamat Hari Raya Korban, Selamat Mendapat Ibadah Haji Mabrur kepada jemaah haji..

'Eid Mubarak.. Kullu 'Aam Wa Antum Bikhaiyr..

No comments: