Monday, November 29, 2010

Macam-Macam Ada

Salam...

Kebosanan plak di 'tempat kerja' hari ni... cuaca sejuk sepanjang hari.. rasa nak tido jer... apapun semuanya adalah rahmat dr Allah s.w.t... kena bersyukur seadanya..

Sambil2 tu aku tune la channel tv ni ke tv3.. (maklum la 'tempat kerja' aku ni tak ada Astro..) Dan cerita hari ni adalah Putera Katak.. Adoii.. lepas 1-1 cerita diorg tayangkn dlm Slot Lagenda ni.. dah la cerita mengarut2... siap bleh menafsir alam lain pulak tu.. dah tu waktu lain pulak asyik ulang tayang jer cerita2 yg lama2.. + cerita dari negara asing... nak buat mcmana, aku tak berminat kan.. sbb tu la aku membebel... huhu... tak payah la aku nak komen panjang2.. sekadar mengomel ja dlm entry kali ini.. :D

Hari ni ada chat dgn seorang kenalan yg aku kenal melalui kawan aku (jgn perasan pada yg tau siapa dia.. haha)... sambil2 dok chat tu tetiba teringat ttg my old posting - Usrati masa mula2 start blogging in June 2008... Tak sangka.. question mark yg aku letak pada hujung entry tersebut.. rupa2nya Adib Zaidan is the lucky no.27... hehe sekadar suka2.. tak ada apa2 indikasi pun... huhu...

Dan macam ini lah jika tahap kebosanan melampau... dah mcm2 cerita yg masuk dlm entry ni.. hujan masih lebat di luar.. rasa nak balik awal ke rumah... semestinya nak jumpa 'qurratu a'yun' yg ada di rumah... mcm itu lah perasaannya apabila ada zuriat pengikat kasih sayang... syukur atas nikmat yg Allah berikan... wlwpun diri ini sentiasa alpa & lalai... moga Allah mengampuni aku & merahmati kehidupan kami sekeluarga...

Sebelum terlambat, nak wish Tahniah kepada my frens :
- Amir Amri & Saniah dgn kehadiran Hadif Zuhaily
- Ismail Rafek & Didie with lil princess Ilham Thurayya
- Nas & Leen dgn cahayamata kedua A'isy Naufal...
moga kehadiran mereka menambahkn seri kpd rumahtangga kalian..

Kpd2 yang bakal menanti kehadiran2 cahayamata hujung Dec ni - Nawal & Rusdi, Ciki & Nad, Pak Lah & Ana... All da best!! moga Allah permudahkan urusan kita semua.. Ameen... (utk yg tahun hadapan tunggu entry tahun hadapan.. hehe) jika diberi kesempatan umur olehNYA insyaAllah.... kpd yg masih menanti2, moga semuanya dimurahkn rezeki.. jaga hati & hiasi peribadi.. insyaAllah murah rezeki... (sambil ingatkn diri sndiri.. huhu ^_^)

OK lah, cukuplah sampai disini... kerana hujan masih belum berhenti... lebih baik aku yg berhenti.. :) Wallahua'lam...

2 comments:

kuizikel said...

hujan di SP dah berenti.. heheh.. wah lucky no 27 yer, nanti akak bagi duit raya 2.70..hehehehhhe

MizWaR_SuLHaFaT said...

wahh... mudanya akak.. makcik ok!!! haha... rm270 pun jadi la.. Adib tak kisah.. hehe... :p